"Människor kan vara oförstående och självupptagna - förlåt dem i alla fall....

2009-12-02

...Om du är snäll kan andra anklaga dig
för att vara självisk och ha dolda motiv
- var snäll i alla fall.

Om du är framgångsrik attraherar du
en del falska vänner och några riktiga fiender
- var framgångsrik i alla fall.

Om du är ärlig och uppriktig
kommer någon att försöka lura dig
- var ärlig i alla fall.

Det som har tagit dig många år att bygga upp
kan förstöras av andra över en natt
- bygg i alla fall.

Finner du frid och lycka kan andra bli avundsjuka
- var lycklig i alla fall.

De goda gärningar du åstadkommer idag
blir bortglömda redan i morgon
- gör goda gärningar i alla fall.

Om du ger världen det bästa du har att ge
kanske det inte räcker till
- ge världen ditt bästa i alla fall.

När allt kommer omkring
handlar det om dig och ditt Högre Jag
- det handlade aldrig om de andra, i alla fall."

moder theresa

lyckan kommer, lyckan går...
idag har jag verkligen åkt berg och dalbana !
själv då ?
leende smittar och sägs vara den bästa medicinen mot dåliga dagar,
men ibland verkar inte ens det hjälpa.
jag är trött och arg.
jag behöver sömn - en lång och god natt med mycket sömn.
det värsta som finns är att känna sig otillräcklig,
men det händer även den bästa att dåligt humör knackar på dörren.
jag gör det jag alltid gör...
gråter, skriver och laddar om.

imorgon är en ny dag med nya utmaningar.
jag tar tjuren vid hornen för ingenting kommer gratis
- men jag tänker göra det med ett leende på läpparna
& sen får ni sudda bort era sura miner bäst fan ni vill !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0