lyssna ! det snöar !

2009-12-16

flingorna dalar genom kvällen. jag kan inte sluta titta ut. det snöar faktiskt och den här gången lägger det sig. ibland är jag märklig & jag uppfattas nog ibland som hemskt märklig. men jag står fast vid det jag sa innan idag. när det snöar - visst blir det så mycket tystare då ? det blir så tyst att man nästan kan höra flingorna falla. jag vet inte om ni förstår känslan jag försöker beskriva, men jag kan verkligen höra & känna tystanden (haha, det låter så fel). det är en särskilt stämning i snöyret och det är kanske den jag hör ? i alla fall, så inbillar jag mig att jag kan höra snön falla, och det ljudet hamnar högt upp på listan över ljud som jag älskar. på första plats kommer rasmus hjärtslag. jag saknar honom !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0