jag älskar dig, min reskamrat

2009-12-02

jag hade visionen om att se alla sex and the city säsongerna först & filmen sen. så blev det inte. fannys boxar ligger i en låda och jag hinner bara se lite då och då. i alla fall behövde jag en film att somna till igår och den enda som fanns på datorn som jag inte sett var sex and the city filmen. suget var liksom för starkt för att bara ignoreras så jag såg den.

vad ska jag säg ? 145 min tårar, säger jag ! sanslöst. jag vet inte om det var omständigheterna att jag bara var så himla lycklig & harmonisk igår & kände att allt just nu går min väg, så att jag behövde släppa lite glädjetårar eller om jag verkligen verkligen verkligen påverkades av filmen.

jag är såld på satc-konceptet och jag älskar carrie. s j parker gör henne så otroligt bra. carrie svävar på moln, struttar längs 5th avenue och tänker egentligen inte på någon annan än sig själv, men samtidigt är hon skör och ett lätt byte att klösa sönder. hon är en karaktär, i know - men jag kan ändå inte låta bli att inspirerad.

tankarna surrade i huvudet igår som om jag gick och bar på en bikupa. jag insåg att ingenting kommer gratis. jag vill lyckas - jag vill så hemskt gärna lyckas. göra något som får människor att minnas mig. jag vill bli ihågkommen och att människor ska påminnas om mig. jag vill kunna ge min omgivning allt. det spelar ingen roll vad, allt ska de få.

just nu cirkulerar vardagen åt att bestämma sig för vad jag ska lyckas inom och jag vet inte hur jag ska reda ut detta virrvarr av idéer, tankar och visioner. men jag tror att jag har börjat i fel ände. livet handlar inte om att lyckas. livet handlar om att vara lycklig. att lyckas och att vara lycklig är inte samma sak.

jag har bestämt mig för att ta tillvara på mina kvaliteter, när jag inser vilka de är. jag ska utgå från dem och sen ska jag komma på hur och inom vad jag kan utnyttja dem på bästa sätt. efter det ska jag hitta något kul att göra och når jag någon vart - då är det bara en bonus.

men förutom att inte ställa orimliga krav på mig själv så insåg jag att det är precis samma sak med kärleken. kärlek handlar inte om att ta första pris. kärlek handlar inte om att överösa varandra med presenter eller att utnyttja varandra. kärlek handlar inte om det finaste huset, i den finaste staden, med de finaste grannarna och de finaste tingen. kärlek handlar inte om krav, förväntningar och drömmar som till varje pris måste uppnås. i ett förhållande byggt på kärlek är delar av dessa områden möjligen viktiga ingridienser.

kärlek handlar om dig och om mig. allt annat är världsligt. jag har hittat vännen som jag vet inte ställer orimliga krav på mig, som jag vet ställer upp och som inte dömer mig för hur jag är eller inte är. vi har drömmar, mål och förväntningar på saker som ska hända, men kärleken i säg, den handlar om honom och om mig. kärleken den handlar om att vad som än händer, när det än sker och hur vi båda än hanterar det, alltid stannar vi varandras sida. om det inte varit klart förut rasmus, så vet jag det nu, att jag vill vara med dig, jag vill vara med dig när vinter blir vår och vår blir sommar, när sommar blir höst och höst blir vinter, om och om och om igen - till himlen ramlar ner.

jag vill resa med dig genom livet utan någon retur biljett - allt jag har framför mig, det har jag med dig. det kan kvitta var vi hamnar och hur vi hamnar där. jag vet en enda sak och det är att du är den reskamrat jag drömt & längtat efter. du & jag.

din lillan.

Kommentarer
Postat av: Fanny

O här sitter den blödiga hormon-bomben Fanny o storgråter över ditt fina inlägg, Maria! - Så visst påverkar du!

Som du sa ska man inte ställa orimliga krav på sig själv eller sin omgivning. Självklart kan man satsa högt, men att lyckas är precis som du oxå säger inte de samma som att vara lycklig!



Du e klok du. Ta vara på de o gå på magkänslan!

Du o ramsus e världens finaste tillsammans, så kanske är det dax att ta en shopping-runda i bröllops-affären tillsammans du o jag =) haha! - inte än va? =)

Puss o kraaam finaste maria

2009-12-02 @ 20:49:50
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: Ebba W

Gud vilket fint inlägg, det är sådana här inlägg som saknas på många bloggar! Hoppas allt är bra med dig och att du kommer upp till stockholm snart! Kram

2009-12-09 @ 18:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0