14 suger !

2009-12-16

det blev inget luciafirande för min del i söndags. istället har vi firat lucia med konfirmanderna idag. det var luciakonsert i östra grevie och där hamnade jag, kb, christine och jannika med 14 odrägliga konfirmander. jag mös och rös i hela kroppen av ljuva toner. konfirmanderna verkade dock inte lika lyriska över stämningen. det knuffades, fnissades och pratades i bänkarna. jag höll på att få spel. existerar det inget omdöme i hjärnorna på 14 åringar ? redan innan jag ställde frågan kunde jag svaret. nej ! jag vet att jag också var en vilde i den ålder, och säkert minst lika odräglig som mina konfirmader idag. där fick jag för gammal ost. jag skäms - faktiskt. det måste kännas så otroligt frustrerande för kören som övat i veckor och så sitter folk i bänkarna och sysslar med annat. hm. om det inte är försent så vill jag faktiskt be om ursäkt för hur jag var när jag var 14. den åldern alltså ? hormoner som mixar sönder våra hjärnor, jotack - men man behöver väl inte bära sig illa åt för det ? som sagt, där fick jag för gammal ost...

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0