alla älskar spansk fotboll

2009-08-24

fotbollen blir alltmer ett avslutat kapitel i mitt liv, vilket är synd. jag tycker egentligen att det är ganska kul fortfarande. mitt största problem är inte att jag inte älskar sporten, utan det är motivationen och inställningen till att faktiskt snöra på sig skorna och springa några rundor på planen som tryter. men fortfarande så finns det stunder då jag mer än något annat uppskattar sporten och verkligen saknar den. ett sådant moment hade jag igår, innan jag somnade, när fc barcelona spelade den andra finalen i super cupen mot atletico bilbao.

fc barcelona måste vara ett av lagen i världen som spelar den vackraste fotbollen som går att beskåda. det är mekaniskt men ändå så otroligt ledigt och spontant. det alla fotbollstränare ständigt tjatar om är att det är bollen som ska göra jobbet, och det vill jag verkligen lova - mellan barcelonas spelare flyger bollen som en flipperkula och sällan är det mer än 1,2 tillslag innan bollen får en ny adress. det är så otroligt spännade och tillfredsställande och se sådan fotboll. riktigt kul var det också att zlatan spelade fram till messi som gjorde 1-0.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0