jag ventilerar

2009-08-14

allt är precis som det ska vara. rasmus sitter på tåget - destination stockholm, och jag saknar honom, men jag har varit med om värre saker. vi har nått ett stadium i vår relation där det är dags att vara självständiga. det är bra att vara ifrån varandra - för det är okej att sakna varann. och när man sen träffas igen, då är allt mycket roligare. - jag fattar bara inte att jag varit så trög med att förstå det.

nu sitter jag & dricker isvatten, i pyjamasen som åkte på så fort jag kom innan för dörren. egentligen skulle jag vilja ligga på gräsmattan & steka lite - men det är faktiskt kallt i luften. istället ska jag fortsätta sippa på mitt isvatten och istället dra igång tredje säsongen av SATC. jag är sååå efter !

ikväll väntar det egentligen festligheter i limhamn, men jag tror bestämt att jag behöver tid för mig själv & familjen. även om vickys tema låter sjukt kul med antingen svart, eller vitt så orkar jag inte putsa till mig, och vara fin. nej, istället ska jag tvinga mamma & pappa att göra grillspett ikväll & sen ska jag nog vara med på deras vinare. efter det blir det en tidig kväll då morgondagen kommer innebära musik- quiz, eventuellt fanny & linus flytt samt veronica maggio på stortorget. jag vet att jag sa att jag hatar malmö festivalen, men jag hatar inte veronica maggio. så jag får stå ut med trängsel, matos och starköl i ett plastglas. jag har i alla fall trevligt sällskap; ted & mamma. vilken höjdarkväll, tihi !

m.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0