nick and norah's infinite playlist

2009-08-14

rasmus har tjatat och tjatat och tjatat - eller kanske inte riktigt. men i alla fall vid flertalet tillfällen påpekat att jag måste se; nick and norah's infinite playlist, för att jag verkligen kommer att gilla den.

i teorin verkar denna film som världens skämt. storyn är så cheesy att man får rysningar & michael cera, i rollen som nick, är så otroligt mesig att man dör ! men vem hade rätt ? rasmus såklart !  jag älskade filmen. den var något utav det roligaste jag sett på mycket länge. skådespelarinsatserna, nja - var väl sådär. storyn, å så klyschig - men filmen var så otroligt klockren att jag stundtals frågade mig själv om alltihopa inte bara var ett skämt. det är sällan man ser en kärlekshistoria som är så fylld med humor som denna film faktiskt är.

det bästa var nog egentligen att man kände igen sig så väl. kanske har jag inte jagat mitt favorit band genom new york, och kanske äger min pappa inte en av världens mest kända inspelnings- studios. inte heller har jag åkt deckad i en van med tre bögar och trott att jag blivit kidnappad och våldtagen. men hur ofta har man inte vart den som fått lite för mycket, eller längtat efter en flottig nattmacka, eller inte minst bara stött på den massa kräk.

kanske har man inte en aning om vad som händer där i fyllan och villan - och särskilt trist är det att man inte kommer ihåg allt dagen efter. men jag är säker på att en utekväll med gänget kan innehålla lika mycket humor och sjuka upptåg som den här filmen bjöd på. att släppa kontrollen över sig själv & låta alkoholen styra är ett farligt äventyr - men håll med om att det är jävligt kul att inte riktigt veta vad som händer, eller vart du ska hamna ?

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0