honey i washed the kids

2009-08-24

mamma har äntligen plockat fram lush- tvålen "honey i washed the kids", som jag köpte i skottland i höstas. det var första gången jag besökte en lush- butik, när vi i ett julpyntat glasgow traskade in i vad som måste vara butikernas butik när det gäller hud- och hårvård. allt är vegetabiliskt och innehåller stora mängder frukt och grönsaker att det nästan måste vara möjligt att äta grejerna. just nu luktar hela huset honung och jag känner så väl igen doften från när jag stod där i affären, precis innan stängning, och med omsorg valde vilken doft mamma skulle få. efter lite reserch vet jag nu att lush's produkter också är 100% inte djurtestade. det var ganska intressant att läsa deras policy - för visst stämmer det ?: "Att stoppa djurförsök är något vi ”brinner” för .Vi har arbetat emot detta i många år och gått i fronten med kampanjer för att undvika grymma, onödiga tester. Vi tror inte att det på något sätt går att försvara djurtester av kosmetik eller någon av dess ingredienser. Det enda sättet att testa om de är ofarliga för människor är att testa dem på människor. Så det är vad vi gör..."

inom det närmsta blir det en tripp till löddeköpinge för att köpa något gottgörande får kropp och knopp - yeehaa !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0