hon blev röd som en tomat, HA !

2009-08-30

måste berätta en sjuk sak !

i förrgår när jag och rasmus kom hem från jobbet så hade jag fått en lapp från posten, ett så kallat "rek". när något som är extra viktigt skickas ut så skickas det även ut ett rek till mottagaren för att försäkra sig om att brevet kommer fram, då mottgaren personligen måste bege sig till postservicen för att hämta ut brevet. jag hade alltså fått ett sånt där rek och åkte därför ner till byn för att hämta ut mitt brev. väl i kassan till postservicen när jag ska visa leg tror kassörskan inte att det är jag när jag ger henne mitt pass. hon säger att det inte är likt. nog för att jag har mörkare hår & sjukt fula ögonbryn på bilden - men visst fan är det jag. jag blev givetvis tokig eftersom att jag aldrig någonsin hela mitt liv blivit nekad något när jag visat min eget pass. efter mycket tjat och många försök av övertalning fick jag kärringen att rodna och ursäkta sig: "vi måste bara dubbelkolla" så fick jag mitt satans brev, en dosa från swedbank - något besviken, jadå ! sen lunkade jag ut i bilen igen och svor ilsket över tanta- lantan som måste trott att hon var lite viktigare. liksom inte ens på banken har de reagerat på min passbild. jävla kassa- tant alltså !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0