Han är Gud !

2009-08-16

det har nu officiellt skett en konvertering. oavsett vad jag har lärt mig, alltid fått höra eller försökt leva efter är allt det nu bortbytt mot vad jag tycker är det häftigaste någonsin. att byta religion är kanske något som bör ske med stor aktning och mycket eftertanke - men jag är efter gårdagens uppenbarelse helt säkert på att jag tror mer på en highfive & en falafel.

timbuktu spelade sin årliga malmö- konsert igår - något som de senaste åren inte varit så mycket att hänga granen. timbuktu är ett signum för malmöstad - en legend för alla oavsett hudfärg, ursprung eller ekonomisksituation. men till skillnad från tidigare år gjorde timbuktu igår en riktig höjdar- spelning.

att stå i människorhavet på malmö stortorg och skrika "vi drar till malmö" är inte bara ett bevis på evig vänskap utan också ett bevis för hur något gemensamt kan förena en så splittrad stad. kanske blir malmö en allt mer segregerad stad & kanske är det så att fördomarna är något vi klär på oss tillsammans med strumpor och byxor på morgonen - men timbuktu vet exakt hur han ska förinta den fientligheten.

oavsett tro, är samtliga religioner överrens om ett visst antal regler eller budord. men jag fattar inte varför man behöver krångla till det så förbannat. istället gör jag allt för att hålla med timbuktu; det ordnar sig. kärlek och respekt, på det kommer vi långt.

en som verkligen fattat detta budskap, det är pappa bill lundborg. han har verkligen förstått timbuktus budskap. jag citerar: "det ordnar sig, ta lite mat"      för i mina öron är det precis samma sak som: highfive & en falafel

m.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Så jävla grymt skrivet, Maria!

Jag håller fullständigt me dig!

Puss!

2009-08-19 @ 19:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0