back to school

2009-08-22

om nio dagar påbörjar jag mitt 13 år i skolan. känns sådär - med tanke på hur illa man mått stundtals de två senaste åren. fast som jag säger till alla, så är det bra att fortsätta om man faktiskt tycker att skolan är okej. har man dessutom det rätta "tempot" uppe är det verkligen idé att fortsätta.

känner jag mig själv rätt skulle ett uppehåll innebära att jag om någon månad kommer att få uppleva min första "the botten is nådd" och min livsstil skulle i princip gå ut på att gå plus-minus-noll - något som jag helst av allt skulle vilja undvika. jag ser inget behag i att vara på vippen till att inte få saker och ting att gå ihop. visst har nudelsoppa och betalningspåminnelser sin charm, man får känna att man lever. men sån är inte riktigt jag...längre. jag har lärt mig en läxa en gång för alla och jag behöver struktur i mitt liv - en vardag helt enkelt. flippa ut får jag göra när jag har råd.

hm, det är i alla fall nio dagar kvar till skolstart - insane !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0