påskafton i solskenet

2009-04-11

jag fascineras fortfarande över hur vädret redan vid påsk kan vara så här underbart, fick dock klart för mig igår att påsken i år är mycket senare än till exempel i fjol. antar att det förklarar en hel del. i alla fall så har även dagen idag spenderats utomhus med picknick.

kvällen igår tillbringade jag med killarna i limhamn och en hel del burkar slots. killarna påstår att jag är ganska manlig, och det stämmer nog. men om jag är manlig, är de nog ganska kvinnliga. vi lyckades skrämma upp varandra ganska bra under gårdagen. ytterbelysningen tändes vid upprepade tillfällen och innan vi upptäckte att parasolen gjorde utslag på sensorn till belysningen hann vi tänka både det ena och det andra. kvällen slutade i alla fall med att vi gick och la oss efter att ha försökt se början på the holiday.

dagen idag har som sagt innehållit sol och picknick. sanna kom förbi och vi packade ihop en liten picknick- påse för att sätta oss i solen och njuta. med smoothie, mackor och jordgubbar myste vi loss och lyckades faktiskt komma undan vinden. näsan är mer täppt än någonsin och jag ska nog lägga mig och vila en stund. snart kommer mamma och pappa från konstrundan och då blir det påskmiddag. jag satsar på att kunna frossa i rökt lax och hovmästarsås - gott !

innan dagen är slut skall jag ha hunnit med att läsa filosofi och historia, vi får väl se hur det blir med den saken..

förövrigt, glad påsk på er !  

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0