- det är ingen gris, det är en björn

2009-04-09

trots 5 ynkliga timmars sömn är jag inte alls trött. trött är jag på hosta, och en röst som inte alls går att lita på. målbrottsröst, det blir ju kul när man idag tillsammans med erica, och gry ska stå ute o samla in pengar till bangladesh. vet inte om min falsett kommer vara särskilt övertygande, men jag kan kanske få lite sympatislantar när jag tar i och hostar sådär så det låter som jag håller på att kvävas - mindre trevligt ! men vad gör man inte för barnen i bangladesh ?!

jag räknar påsken på mitt eget lilla sätt. egentligen så inleds den med palmsöndagen, men för mig börjar påsken inte förrän på skärtorsdagen, det vill säga idag. om det så har varit påskpyntat i en vecka innan så är det alltid påsk för mig när det knackar på dörren och ungar i halvtaskiga kostymer kommer och tigger godis. hade som tradition när jag var liten att just idag se lotta på bråkmakargatan- filmen för att jag älskade när hon räddade påsken genom att hitta övergammalt julgodis att pynta trädgården med och sen hur hon i sin lilla hardräckt somnade under en buske - övergulligt ! vet inte om jag orkar tänka så mycket på det religiösa, till jul är det en annan sak - men påsken är mycket mysigare att fira om man kan slippa tänka på vad den egentligen handlar om. jag antar att min svenssonstatus steg till max där... i och med påsken är våren här på riktigt och allting är ljusare, grönare och till och med varmare så då orkar jag inte fokusera på att jesus dog, att han återuppstod även om det egentligen är en ganska så big deal.

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0