AAARRRGGGGHH !

2009-04-01

idag är jag hemskt arg över två saker...

...linda rosing's dejting program avslutades igår - den rätte för rosing. jag avskyr denna människa mer än något annat - för att hon är så fruktansvärt patetisk. jag fattar inte hur man kan bli känd för att vara blåst och jöka live i tv, när det faktiskt finns människor som förtjänar det bättre för att de faktiskt anstränger sig. men människor får vara och se ut precis som de vill, det har jag alltid sagt. dock är det aningen skrattretande när de sen några år efter att ha hållt på att dumma sig sedan ångrar det - och sen försöker förändra hela den image som de blivit kända för. jag vet inte vilka fyskiska och psykiska aspekter som ligger till grund för rosings agerande, så jag antar att jag inte är rätt person att uttala mig om hennes liv, och varför det blivit som det blivit. men jag står för att jag tycker att hon är patetisk och löjlig. egentligen är hon kanske bara ett offer som hamnat i en ond cirkel av att ständigt få bekräftelse, men det finns ju hjälp att få - ett krossat självförtroende går att reparera, det krävs bara viljan och självrespekten att inse att man förtjänar bättre, att man inte är någon jäkla madrass och att det visst finns något under allt det där fejkade. linda rosing, kan nog precis som carolina gynning gjort, göra come back och faktiskt bli något, men att blotta sig i ett dejting program är kanske inte den rätta starten. för att kunna älska någon annan måste man älska sig själv, och jag är inte helt säker på att fröken rosing älskar sig själv så som hon egentligen skulle vilja.

i alla fall så blir jag arg på mig själv att jag slösar tid på att se sådant som jag egentligen anser oviktigt. det var givet redan från början att hugo skulle vinna barbies hjärta, men nog visste vi att sagan skulle ta slut redan innan den hann börja. rosing avslöjar i expressen idag att hon och hugo aldrig var tillsammans. en satsning på ett pogram, som ledde vart då ? INGENSTANS!

...nummer två som gjort mig ytterst förbannad idag är hela jakob ökvist specktaklet, angående att jakob ökvist under en sändning visade rumpan för den tyska koncernchefen med crew, samt den svenska the voice ledningen. jakob övist har vid flera tillfällen sen händelsen haft möten med både tyskarna och sin svenske chef, och komikerns framtid i the voice programet VAKNA! är minst sagt ovis. jakob gjorde imorse sin sista sändning tills vidare. killen har alltså fått kicken för att han visade baken. jag fattar inte hur detta är möjligt ? jakob tillsammas med sina kollegor är ju VAKNA! och inget kommer bli det samma utan jakob-happy face. visst finns det gränser, och ofta är det svårt att veta vart dessa går. alla delar inte denna humor, och tyska karlar i kavaj verkar inte göra det - men varför ? det hade vart värre om han langat fram sin banan, och flashat den för styrelsen, men att visa baken - har inte alla gjort det någon gång ? VAKNA! är humor på hög nivå, varje morgon händer det skit, och visst är en rumpchock lite otippat men det är fortfarande humor. kanske har inte nakna kroppsdelar plats i radio och tv, men vafan - jakobs rumpa måste höjt tittar-, och lyssnarantalet en hel del ? somliga säger osmakligt, jag säger att det är stake i jakob ökvist - han menade inget illa och förlåt tyskland om någon blivit trampad på tårna - MEN GE OSS VÅR JAKOB TILLBAKA !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0