Lördag

2009-04-18

mamma och pappa sitter där nere med torbjörn och susanne. pappa och torbjörn var klasskamrater på grundskolan, och det är 38 år sedan de träffade varann senast. fantastiskt hur de lyckats hitta varann efter så många år.

lördagen har varit så där härligt lugn med middagsbjudning och trots att det är ganska tråkigt, så är jag ganska nöjd med att spendera kvällen hemma. lördag, det vet vi ju alla vad det innebär: ROBINSON ! det verkar äntligen som stackarna i träsket ska få flytta. detta tycker jag är på tiden ! det har varit jobbigt att se hur desperata dem varit. robinson är fortfarande aningen overkill, och jag gillade det bättre när det gick på ettan. då var det inte så mycket intriger och man fokuserade på tävlingen, och inte som nu, när man verkligen går in för att göra det så jävligt för deltagarna som möjligt. dessutom har man verkligen handplockat de största ägghuvena i landet - så det hela är en eländig soppa, utan dess like. exempelvis christian från lag magkal - han är den löjligaste människan i världen och jag hoppas att han sitter hemma och skäms när han ser sig själv i rutan. är så förbannat trött på den människan, och jag tycker att han har en enda funktion i programmet och det är att se till så att det uppstår intriger, intriger som robinson klarar sig bra utan. han tror att han är så himla duktig - och han ylar värst när de vinner en tävling. detta är bara stört löjligt för oftast är hans insatser utan betydelse.

jag antar att programmet inte skulle vara det samma utan lag parangang - det vill säga träsklaget, som nu visserligen ska flytta. men där finns också en person som de senaste gångerna visat en hel del dramatiska sidor, och det är erik billing. erik billing, en lärare från malmö. han är otroligt duktig på att uttrycka sig - men enligt mig är han lika full av skit som klagshamns reningsverk (där alla vellingebors bajskorvar hamnar, tror jag) han representerar en annan del än normen, får man nog säga - men hans rebellaktiga attityd tycker jag inte hör hemma på en robinson ö. han är så mån om att hålla sig utanför konflikter att han inte förstår att han skapar sina egna. han snackar skit om alla, men tassar sen på tå för samtliga. han likt christian skall nog anses tillföra en hel del som ska vara bra för tittarsiffrorna, men jag är nog inte ensam om att tycka att de där två är ytterst löjliga.

nu ska jag se klart en läskig film om en snubbe som är fast i en telefonkiosk. sen blir den en tidig kväll för imorgon blir det inför-studenten-shopping med mamma, men även en vända till fina fanny !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0