jäääst !

2009-04-14

ursäkta om jag är lite för personlig. men guuuu, min mage har svällt upp som en ballong och jag är öm & känner mig som en jäst melon. kan meloner jäsa ? tror seriöst att jag lider av någon underlig åkomma i stil med stressad mage (=stressmage?) vet inte ens om det existerar någon sådan sjukdom.

men ofta framått eftermiddagen när jag inser hur mycket jag har kvar att göra under dagen jäser magen upp till dubbel storlek och jag blir öm och illamående. plötslig graviditet är en annan beskrivning - men det hela lägger sig lagom till kvällsmat och då känner jag mig pigg och kry igen ! mycket märkligt. det värsta som finns är dock som idag när magen svällde upp och jag hade hyffsat höga, rätt tajta jeans. ville seriöst knäppa upp knappen, men fick hålla mig tills pappa plockade upp mig när jag hade hunnit gå halva vägen hem. då "poff" gick knappen nästan upp av sig själv och jag kunde lägga mig dubbel i baksätet, hålla om min jättekula och andas ut...

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0