1/4 - din dumma sill

2009-04-01

april april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill... skulle sitta fint med ett practical joke just nu. men jag är så himla dålig på sånt. hade varit riktigt kul att driva någon sådär till vansinne, men att busringa blir sällan kul - och jag kan inga andra kul skämt som ger sån där effekt som man vill. annat var det när man var barn - då trillade skämten över en, och man behövde inte anstränga sig särskilt för att lyckas förvirra mamma o pappa den första april. den klassiska "vrida om klockan" var en favorit. just i de läget var det kanon att ha en tvillingbror, för han var alltid med på att busa - och för en gångs skull kunde vi sammarbeta. det var nog det som avslöjade oss egentligen när vi på första aprils morgon hade hjälpts åt att duka fram frukost en timme förtidigt.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0