första advent, och skyltsöndag

2008-11-30

dagarna bara susar förbi, det är knappt så man  hinner med. för bara ett par veckor sedan hade grannarna pyntat sina uppfarter med pumpor och plastiga silikon skellett och nu blinkar de ena huset värre än det andra i kultörta ljusslingor. det är som att folk här uppdaterat sina uppfater med det senaste från Vellingeblomman, men vägrat att slänga fjolårets blinkande tomte, eller vad det nu kan ha varit.

stämningen runt om i vår lilla by har idag, bara på ett nafs gått o blivit alldeles jullik. så fort granförsäljarna slagit läger utanför kyrkan i vårt lilla centrum så är det som att Vellingeborna blir som förbytta. trots att snöslasket försvunnit lika fort som det dök upp så nynnar folk på julsånger o i deras matvagnar kan man ana att det så smått planeras julbak o diverse annat.

skyltsöndagen i all ära, och inte minst första advent har inneburit det där efterlängtade lussebullsbaket. stämningen här hemma har varit på topp - o ja, sannerligen jag blir bättre för vart år på att snurra dessa små bullar. gott smakade de också !

jag lovade ju att avslöja min hemliga ingrediens - och alla här kommer den , bara för att jag är så himla glad och uppåt idag. tuut, tuut - o fanfar - den hemliga gottiga tillsatsen i min deg är , kesella !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0