it's not just a mint - it's THE mint

2008-12-11

jag har alltid varit och kommer nog alltid till att vara så där stört förtjust i halstabletter, eller jaa - egentligen karameller av alla dess slag. o just den tidlösa minttabletten är den sort som jag håller närmst hjärtat. det finns såklart diverse favoriter, och för att nämna en blir det nog allas vår hederliga tictac, liten men å' så god!   
    men så, i ett absolut igentäppt och halssvullet tillstånd mitt under en semester för sådär 6 månader sen gick jag där på hotellanläggningens närköp och orienterade mig bland utbudet av alla möjliga sorters piller och tabletter.   och som i en sagolik dröm uppenbarade sig denna gröna rulle med en intressant logo - och en slogan som kan få vem som helst att bli alldeles köpgalen. POLO- the mint with the whole.   jag plockade på mig en rulle eller två, dels för sitt fördelaktiga pris, men också för att försäkra mig om att det skulle räcka kvällen ut - minttabletter pillar jag i mig som om det vore en livsnödvändighet och faktum är att jag nu 6 månader senare är mer eller mindre fast i ett träsk där begäret efter dessa sagolika vita skönheter kan komma till mig till och med i sömnen. okej, jag överdriver kanske en gnutta då, och visst är historien förfinad - men när jag efter min senaste resa, skottlandsresan insåg att mitt förråd inte skulle räcka speciellt länge och när erica en morgon stoppade näven ner i väskan o sa att hon hade en present och drog upp dessa välbekanta gröna rullar kunde jag inget annat än känna total lycka. i just love it.
    nestle - all i want for christmas is; att POLO ska börja säljas i sverige, går det att ordna tro ?

m.

pppp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0