ibland blir man bara så glad

2008-12-30

möttes av en riktigt nice överraskning när det var dags att välja dagens outfit som förövrigt kommer bestå ut av en vit tunika och vinrödachinos. när jag stod där o drog i tunikan för att se om den var rätt kom jag av någon anledning åt den lilla lappen som sitter bak i nacken, och på den stod det i kursiverad stil "organic cotton", jag blev ju genast uppåt för visst måste ni hålla med om att organic cotton låter förjäkla bra !?      nu kan jag inte allt det där med textilier, och dealen angående organisk bomull är för mig helt okänd. men vad gör man då när man inte vet ? man frågar inte pappa, för han vet inget som sådana moderniteter - istället slår man sig ner framför el ordenador rent ut sagt på spanska, googlar organic cotton och då får man följande svar: Konventionellt odlad bomull upptar endast 3% av världens odlade mark, men använder 25% av världens kemiska bekämpningsmedel. Organisk bomull odlas med endast naturlig gödning och bekämpning. Organisk bomull är bio-nedbrytbar och vid produktion används väldigt lite energi.

så visst fan är det bra med organisk bomull - today i will wear my clothes with pride - för jag är en oavsiktligt miljömedveten konsument - and you're not, HA !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0