2008

2008-12-31

och då vart det dags igen, bort med det gamla och in med det nya. bloggar och websidor fylls med krönikor från det gångna året och precis som alla andra tar jag en blick tillbaka på det som varit.

nyårsafton 2007 lovade jag mig själv ett höjdar år. visst hade jag en halv termin kvar i tvåan, men så fort sommaren kom laddade jag om och planerade så att det sista sommarlovet skulle bli det absolut bästa. redan i februari 2007 bokade jag och emy ayia napa-resan. jag gick in för att vara en självgående, och stark singel, men det var lättare sagt än gjort. på midsommarafton träffade jag storebror lundborg för första gången - minnet av kvällen är svagt, enda kontakten jag hade med honom var egentligen när jag halsade ur hans baccardiflaska som av någon anledning placerats på soffbordet hemma i höllviken någon gång efter midnatt när sällskapet nästan nått bristningsgränsen och var på väg mot en karatefylla.

hela våren 2007 präglades av utekvällar på utekvällar och snabbt rann länge sparade pengar på kontot iväg och fyllde mig o vännerna med dyra drinkar ute och taxi till och från diverse konstiga destinationer. året då det plötsligt blir lagligt att ränna ute blev en chock för mamma och pappa och efter två veckor på partyön cypern skulle det bli ändring. andra bullar minst sagt och jag var ju dessutom inte singel längre. med en pojkvän i usa och krav på mig själv angående skolan som nu i efterhand kan ses som något orimliga seglade hösten förbi illa kvickt. en resa till skottland senare trodde bekantskapskretsen att jag blivit frälst och på ett eller annat sätt hade jag faktiskt lugnat ner mig. mammas mardömmar om att jag som 18 åring skulle få daglig dialys för att överleva skrumplever kunde sakta men säkert suddas ut. med motivation, som då och då svek började jag faktiskt undersöka alla de val o möjligheter som efter gymnasiet väntar.

ett brev från pilktveket damp ner i brevlådan och reklam från olika organisationer angående au pair lockade en tid, men mestadels blev jag bara yr och illamående av alla de 1000tals saker som jag eventuellt vill ta mig för. hela hösten ägnades åt nedräkning, nedräkning då rasmus äntligen skulle komma hem och ungefär här är vi nu.
planerna angående nyår är väl ännu något oklara med egentligen kan det kvitta. mitt år har varit fantastiskt, jag har rest - träffat nya vänner - jobbat och slitit, kämpat och för varje sekund som gått har jag belönats. ett år av visdom skulle man nog kunna sammanfatta det. faktum är att man lär sig av sina misstag, trots att det kostar ganska mycket att göra misstag. men så kan jag också lägga detta året bakom mig för att at en massa nyttigt med mig på min fortsätta vandring till att så småningom bli vuxen. utöver kaotiska och en del dramatiska händelser kan jag inte sluta förundras över hur bra jag alltid klarar mig. sannerligen, livet blir verkligen vad man gör det till !

slutligen vill jag bara säg ted & victor, utan er hade jag inte ens varit en fis i rymden !

5/8 2008

GOTT NYTT ÅR PÅ ER VÄNNER !

m. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0