about love

2011-01-03

gott nytt år, god fortsättning och så vidare. jag undrar hur länge man ska hålla på sådär egentligen. vaddå god fortsättning förresten ? jul och nyår har varit till belåtenhet. jag har så gått jag kunnat försökt varva ner mellan mer eller mindre heldagar på jobbet. jullov, dream on -det var på den gamla goda tiden !

jag tror att jag var med om det gulligaste idag på jobbet. en liten pojke, kanske i fem-års åldern kom fram till disken där hans mamma stod och beställde hos mig.

pojken: mamma, jag hatar när folk tittar på mig.
mamman: vem tittar på dig ?
pojken: flickan där.
mamman: hon tycker nog att du är söt.
pojken: jag tycker att hon är söt, men jag pratar inte bebisspråk.

pojkens ord fick mig att fundera. kärlekens språk kan ibland verka så hopplöst att förstå. så mycket reglersom man helst bör följas till punkt och pricka, men ändå tycks det inte alltid leda någon vart. minsta lilla slarvfel och så rasar allt. ändå är det nog inte mer komplicerat än bebisspråk alltid. villkorslöst och ärligt, och för det mesta med ett leende på läpparna.

m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

De e DÄRFÖR man ska ha barn! -Dom säger så himla gulliga, roliga, konstiga, -ibland oxå hemska, men alltid ärliga saker!

Puss på dig hjärtat!

2011-01-04 @ 00:38:21
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0