på jobbet våldtar jag espressomaskinen, vad gör du ?

2010-04-25

vart tog den här dagen vägen ? vaknade med ett ryck efter att ha somnat om när klockan ringde -trodde att jag hade försovit mig big time. kom iväg som jag skulle, men i kroppen kände jag mig som en zombie.

på jobbet hade vi förstärkning av två superduktiga prao-tjejer. johannes var i paradiset för en stund, omsvärmad av den bästa tänkbara personalen ever...och ja, girlpower fo shizzle.

jag smet vid fyra och kom iväg som jag skulle till läxläsning. har jag sagt att jag älskar att vara uppskattad ? om inte...så kan jag berätta att jag blev varm i hjärtat när tjejernas mamma berättade att de hade haft kul sist vi sågs och att de verkligen tycker att de lär sig saker. o hoj - mission accomplished !

nu, efter laxmacka och örtbakad kyckling med potatis, morötter, lök och tomat samt MASSA vitlökssås är jag hemskt sugen på att sova bort huvudvärk och halsont. jag kan inte bli sjuk, jag får inte bli sjuk. jag ska fightas med kaffemaskinen den här veckan.

seriöst så tjuter den stackars maskinen som om jag våldförde mig på den. johannes säger att jag måste behandla den ömt och prata med den, föra en dialog. jag känner mig helt värelös, den bara skriker. men jag tänker då inte ge upp, jag ska vässa barrista skillsen och satsa på att go pro. höhö...antagligen inte imorgon, men en vacker dag ! 'til den ska jag plugga på kaffe- varianter; en espressino, anyone ?

m.

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du fått fast jobb där nu eller praktiserar du bara? :)

2010-05-25 @ 21:19:40
Postat av: mariaohlin

anonym, det är fortfarande en praktik, men jag skriver jobbet...för jag jobbar ju :P

2010-05-25 @ 21:30:44
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0