om igår, på ystad saltsjöbad

2010-02-05

jag berättade ju igår att jag skulle berätta något för er. när jag nu tänker efter så är det kanske inte så mycket saftiga detaljer. jag och rasmus var ju på ystad saltsjöbad igår för att njuta av en klassisk spadag.

hur mysigt är det inte att tullta runt i morgonrock & tofflor en hel dag ? jag älskar det. spa'et har en poolavdelning med simbassäng, bubbelpool och bastu. där finns också en relaxavdelning med utsikt över stranden. min favoritplats på spa'et var haremsavdelningen, med jättestora dubbelsängar som var bäddade i blanka tyger där man kunde ligga & äta torkad frukt, nötter och dricka vatten medan man tittade ut.

dagen tillbringade vi i blöt, kan man väl säga. ystad saltsjöbad, vad jag vet, är ett fint och omtalat spa med priser där efter. jag hade kunnat spendera en hel förmögenhet på att bli vacker, men faktiskt så gjorde miljöerna i sig att man blev lugn som en filbunke. att strosa omkring på anläggningen och sen äta en god lunch bestående av pastasallad för att sen ramla i poolen igen var fullt tillräckligt.

jag och rasmus har dock ett presentkort kvar, detta innehåller en övernattning med 3rättersmiddag samt en klassisk spadag. då ska jag unna mig en behandling. jordaniens guld kanske ? en lerinpackning med lera från döda havet. rasmus mamma tyckte i alla fall att den var fantastisk och i mina öron låter det ganska mysigt att ligga i gegga för att sen återuppstå och vara mjuk och peelad enda in i märgen.

förmiddagen tyckte jag nog om bäst. jag simmade 100 längder (1km) i poolen, medan solen letade sig in genom fönsterpartierna och kastade sina omtänksamma strålar på mig. eftermiddagen blev mer rastlös. visst var det skönt att ligga i blöt och njuta av harmonisk musik, medan den man älskar finns  precis intill. dumma som vi var hade vi glömt att ta med vars en bok och har man inget att göra mer än att bada kan det bli ganska långtråkigt att cirkulera mellan poolerna & bastun.

vi funderar på att boka in nästa visit i mars och jag längtar redan. förhoppningsvis ligger inte snön tjock & då ska jag dra med rasmus på en promenad på stranden. allt sådant är mycket lättare när man bor där. en strandpromenad var lockande, dock inte i tofflor & morgonrock. så om ni får tillfälle, ta en tur till ystad saltsjöbad. priserna är överkomliga, egentligen och att strosa runt i vit frotté är terapi bara i sig !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0