freaky friday

2010-12-03

jag jobbar i helgen. det gjorde i sin tur att jag låg kvar i sängen till halv tio, trots att jag ställt klockan på halv 8. fast en sovmorgon har man väl gjort sig förtjänt av om helgen uteblir pågrund av arbete ?

börjar åldern ta ut sin rätt ? jag har fått ont i ryggen. jag menar riktigt ont med hugg som gör det omöjligt att röra sig. ibland brukar jag känna mig trött i ryggen för att jag står, går och bär hela dagarna, men aldrig förr har jag känt det så här. jag befarar ryggskott. sannerligen olämpligt.

soffan är hemskt skön när det gör ont i ryggen. därför avlöser naruto episoderna varandra. jag myser. ninjor är coola. det är inte bara en sjuhelsikes välgjord och spännande serie. det går till och med att tillämpa tankesättet på vardagsjoxet.

jag menar inte att vi ska gå och utföra jutsus på varandra. det hade ju sett lite lusigt ut, men att body, mind and soul måste hänga ihop för att dagen ska hänga ihop, det borde tillhöra allmänbildning att veta. tyvärr verkar samhället way to uppslukade av sig själva och allting runt-i-kring för att inse det och då blir summan av kardemumman pannkaka.

där är en idé; pannkakor med kardemumma ? bästa tänkbara julefterrätten. kardemummapannkakor med pepparkaksglass och någon kryddig apelsinmarmelad. kanske något att satsa på till nyårsmiddagen ? mitt huvud går på högvarv. jag har legat still för länge. det kan i och för sig också vara hyacinten som förpestar mitt sinne med sitt doftande. jag älskar hyacinter men är nog allergisk. jag har blivit yr förr av att ha de för nära. så synd. bästa julblomman !

jag tror att jag ska göra en kraftansträngning och ta mig ner till hemköp för att hämta ut ett paket. beställde skorna ni vet ? bootsen. det blev den svarta varianten. läste kommentarerna på hemsidan och beställde en storlek större. skrattanfall när jag provade dem. båtar ! expressbyte is the shit och beställde hem ett par nya på stuts. de har redan kommit. håller tummarna för att de är bättre i sizen or else i die. de är så fräcka !

jag återkommer med vidare uppdateringar angående passningsstatus om ni så önskar, men det gör ni väl ? det jag skriver slukar ni utan att blinka för jag är er mariasan, den största av alla hokages. kage bunshin no jutsu !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0