ät- och drickbart

2009-09-09

jag hissar...

1 vatten
2 tranbär
3 rostade & saltade sojabönor

jag har aldrig lyckats få in det där som rutin att dricka mycket. enda till nu ! denna veckan har jag bara hinkat vatten. varje 0,5 l flaska är en utmaning i den benämningen att jag bara vill fylla på den igen, igen och igen. jag fattar inte hur jag klarat mig tidigare. jag måste varit förfärligt uttorkad för nu helt plötsligt känner man sig helt uppfriskad och fräsch. bara vanligt vatten - det kan typ inte bli bättre.

en addiction som jag haft sen i våras är tranbär. torkade. jag antar att det skulle vara nyttigare att äta färska men jag älskar verkligen de där lite kladdiga, sega och söta tranbären man kan köpa bland naturgodiset. de är behandlade med olja och socker, så visst är det inte så nyttigt - men fortfarande bättre än godis. synd bara att det ska vara så förbaskat dyrt.

risenta är ett varumärke som har massor utav nyttiga produkter. det går att hitta alla typer av linser & böner. men min favorit är deras sojabönor som är rostade & saltade. bättre än typ jordnötter, och så mycket nyttigare. dessutom kostar en påse á 150 gram typ nio spänn. så om jag äter en om dagen kommer jag ändå inte upp i summerna som jag och rasmus brukar handla godis för. nice !

m.


Kommentarer
Postat av: Mini

Ingen aning :(

2009-09-09 @ 19:31:53
URL: http://www.carolinelundh.se
Postat av: Mini

Skriv en kommentar om du kommer på ;) fast utan din bloggadress, oki? berättar varför; sen;)

2009-09-09 @ 19:52:51
URL: http://www.carolinelundh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0