i was thinking...

2009-10-01

jag är en vän av hösten. efter en underbar sommar, med massor av fina dagar. då är hösten, när den kommer med friska vindar och ruskiga kvällar, på något märkligt sätt efterlängtad. hösten sjunger om värme, kärlek och möjlighet till en nystart. jag börjar mycket hellre om när hösten nalkas än mitt i vinterdeppet efter nyår. man är liksom utvilad och fräsch efter sommaren och då finns det energi och styrka att ta tag i saker och ting. i år innebär hösten förvisso en nystart. jag är ju högskolestudent. men till skillnad från förra hösten känner jag mig bekväm & van i situationen som någons flickvän.

sommaren är lekfull, avslappnad men med ett högt tempo. i höst känner jag mig liksom mer rofull, lugn och stadig. jag gillar det. det känns som att jag för varje dag som går känner mig ytterligare bekväm i mina skor som nyvuxen.

bror droppade precis nyheten om att bli sambo med markus. nej, han är inte gay. han tror bara att han är mogen för att flytta hemifrån. det tror inte jag. han & markus kommer stå ut med varann i en vecka ! fast jag känner mig mer än redo, så måste jag återkomma till att jag tänker skynda långsamt. inte bara för att det är billigt & bra att stannar hemma så länge man kan, som student. jag vill bara känna att jag rotar mig på rätt ställe, med rätt mål och förväntningar. det går i och för sig inte en dag utan att jag ser mig själv fixande i en luftig 2a eller 3a med rasmus. jag drömmer om porslin, gardiner, cappuccino-fondväggar och slipade gamla pinnstolar i vit transparent lasur.

idag är det den första oktober, 2009. detta är första dagen på resten av mitt liv. det må vara klyschigt men från och med idag, ska jag se varje dag som en gåva. jag ska fortsätta att längta till livet tar en ny vändning med eget boende & att vara sambo. men jag ska fortsätta att vara tacksam över vad jag har i nuet. för det är inte så tokigt när mamma & pappa kallar: maaaaaaaat !

m.

Kommentarer
Postat av: Mini

härlig text gumman! hoppas vi ses imorgon =)

2009-10-01 @ 19:54:07
URL: http://www.carolinelundh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0