malmö prylmarknad fo' shizzle !

2009-05-13

idag gjorde jag en grej för första gången. jag såg en hund bajsa mitt på trottoaren. men det var egentligen inte det jag vill berätta, utan idag gjorde jag ett besök till malmö prylmarknad. i källaren på ett hus, en bit från möllevångstorget finns denna underjordiska marknad. man kan hitta allt, men för en billigare peng. just nu passer detta mig och min ansträngda ekonomi alldeles utmärkt.

dock fick jag armbåga mig fram bland alla fjortistjejer för att hitta just min färg på underlagskräm och solpuder. det fiffiga är att man på malmö prylmarknad kan köpa exakt samma grejer som i vilken annan butik, men man kan utan någon som helst tvekan dra av 100 spänn från priset, särskilt när det gäller smink. i alla fall var detta en ganska så intressant upptäckt, för dessa försäljare lär ju inte tjäna mindre pengar än jettarna på hm, åhlens eller kicks. dessutom var det skoj att se alla människor, med olika nationaliteter trängas vid borden för att se vad varje försäljare kunde erbjuda. det var lite som att komma utomlands för en stund. lukterna, språken och trängseln gav en känslan av att man lika gärna hade kunnat vara på en marknadsplats i turkiet, spanien eller var som.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0