pajrecept a la fröken ohlin

2009-06-01

nu medan jag sitter o väntar på bröderna lundborg så kan jag ju dela med mig av pajreceptet som jag testade idag. imorgon ska det ätas picknick med klassen och lärarna från vårt arbetslag. ska bli mysigt, och jag har gjort paj som det ska bjudas på. hittade ett smarrigt recept med omararbetade det en aning, och jag vet ju inte om den blev bra - men jag tror det. who am i to misslyckas liksom ?

pajdeg (världens lättaste)
3dl vetemjöl
125 g margarin
3 msk vatten

2dl gräddfil
1,5dl creme fraiche
1dl riven ost
1 ägg
1 tsk salt
salt
origano (färsk)
soltorkade tomater
små plommontomater
färsk lök med blast

låt degen vila i kylen 30 min. tryck ut degen i en pajform. haka lök & tomater (ej soltorkade tomater) - lägg i botten på pajen. rör ihop de andra ingredienserna + soltorkade tomater, och häll sedan detta i pajformen. tillaga i ungnen 30 min - 225 grader. muuums !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0