kurdparkering, kurdvagn, ica- kurdkort

2009-01-25

till på fredag ska jag ha skrivit en konfliktanalys utifrån tre olika -ismer - har jag börjat ? svar: nej !
  - jag har alltid fascinerats av kurderna, eller nej - det var en lögn. jag har alltid velat veta lite mer - enda sedan özz nujen drog lite schyssta stansup's under sthlm live om sitt eget folk. varför är det så hysteriskt kul när invandrare driver med sig själva så som han gör ?
  när det gäller standup så är jag egentligen lite mer en magnus-bentner-goes-johan-glansare, eller ja ni fattar, jag uppskattar båda stilarna och egentligen vet jag inte hur det är möjligt eftersom att magnus är hård, vulgär och rakt på sak medans johan glans är den där mysiga, mjuka skåningen som trogligen hade minst snopp på högstadiet och bodde hemma hos morsan tills han var en bra bit över 20 - det vill säga lite osäker, inte fullt så fräck men likväl förjävla rolig. deras olika sätt att driva med saker är som natt och dag, men jag antar att det då måste finnas liknande inslag hos mig själv, inte att jag hade minst snopp på högstadiet utan att det finns både mjuka och hårda egenskaper hos mig. men för att återkomma till özz, och till det där med konfliktanalysen så är det kurdernas situation jag ska analysera, och jag kan verkligen inte låta bli att vika mig dubbel när özz berättar om sin stenhårda pappa som ska öppna kebabkiosik, och verkligen ´- han vet hur man ska utnyttja det svenska språket. kurder älskar berg, sveriges högsta berg: kebabnekaise - en riktig höjdare !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0