Sportlovsaktivitet del 2: En god bok

2009-02-18

efter att ha brutit mig in i förrådet i princip och hoppat över diverse övervintrande blommor, trägdårdsslangar och annan bråte kunde jag konka ut en stol att placera på den snötäckta gräsmattan. med ett glas varmchoklad placerade jag mig så långt ifrån skuggor jag bara kunde och avnjöt flertalet kapitel i liza marklunds, asyl. solen stod på och efter ett tag blev det ganska varmt under filten. mitt stora misstag att ta på mig mina fräna blåmönstrade gummistövlar fick jag dock betala för ganska snart när dubbla sockor inte verkade att hjälpa. stelfrusen om tårna fick jag efter en timme packa in allt igen och lägga mig på soffan. nu är jag snart igenom halva boken, och faktiskt - jag hade glömt hur skönt det är att läsa. himlen är åter gråmulen och tunga vita flingor dalar mot marken igen. tro det eller ej, men jag misstycker inte - jag är så uppslukad av min bok att jag just för tillfället tar avstånd från allt annat. nog för att jag känner igen storyn, eftersom att jag sett filmen, men boken även denna gång är så mycket bättre - yeey !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0