SPA

2010-03-17

känner jag mig utvilad ? ja - nej - kanske, three-in-one blir svaret. ystad var bäst måndag till tisdag. tjockt med människor dock, men så går det när de har erbjudande och de mest överkomliga priserna i världen.

bästa överraskningen var helt klart havsutsikten. jag väckte min baby med solskensstrålar i facet klockan 7 tisdagmorgon. han grymtade och vände på sig, och sen sov vi till kvart i 8. jag var dock tvungen. hemma går solen upp över en fucking kulle, så att se solen dansa in över östersjön - det var givet !

middagen i måndagskväll var superb, allt utom huvudrätten. jag gillade den gravade laxen, men gravad torsk ? ryggbiff och någon liten fyrkant gjord på potatis och kronärtskocka kittlade riktigt ljuvligt på tungan. hallonfromage till dessert. vi samlade vuxen poäng och drack en vinmeny. jag gillade den sydtyska rieslingen, men det röda vinet från syd afrika smakade torrt gräs, elefanbajs och brun/röd jord.

unnade mig en spa-massage med en uppfriskande citrusolja. jag kände mig dock inte så uppfriskad, utan mer utpumpad och omtöcknad. rasmus skrattade åt mig när jag stapplade in i bassängavdelningen med frottémärken i pannan och nyvaken uppsyn. fatta så skönt, och idag känner jag mig faktiskt uppfriskad & som en ny människa. igår var jag bara trött.

solen schtekte sina schtekigaste strålar igår på förmiddagen. jag vippade in mig själv i badrocken och la mig ute på en solstol. hur nice ? eh, ja - jag instämmer till max. svinnice ! det drog lite om tårna, men ändå, känslan av att kunna ligga ute i mars utan jacka och dubbla sockar: oslagbar !

kvällen stavade jag jobb och sprödbakad torsk och sen deckade jag efter cougar town & christine !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0