20 år och fjäril

2010-01-19

jaha ?! då har jag lämnat tonåren bakom mig och med det hoppas jag att  tonårshy och humörsvängningar likt en berg- och dalbana också ska vara historia. det kanske viktigaste av allt; jag är tydligen mogen nog att bestämma över mina alkoholvanor och har därmed tillträde till systembolagets fantastiska (?) värld.

& plötsligt bara för att jag nått den där första jämna åldern som jag förmodar ska vara en milstople i mitt liv känner jag mig ganska harmonisk och tillmötes. jag är kanske vuxen på riktigt nu. jag hoppas i alla fall att jag ska kunna utstråla den självsäkerheten (?) av att vara vuxen och på väg ut i livet.

jag vet inte om min dröm inatt har något med hela den här "jag har fyllt 20"-grejen ? jag drömde att jag var en fjäril. - ja, rasmus skrattade gott åt mig, när jag berättade ! jag var en fjäril, en ful fjäril. fast hos en gammal tant som kontrollerade allt jag gjorde. jag ville prova mina vingar & fastän mitt anskrämliga utseende så ville jag ändå visa mig för världen. som vanligt, i mina drömmar, är rasmus en trygg klippa att vila sig emot & denna gången köpte han hörlurar till mig. jag förstår inte varför mitt undermedvetna alltid måste [spejsa] till saker...

så känns det i alla fall ibland...som att jag vore en stor & ful fjäril. men den där tuktade och skarpa utsidan förkunnar bara om en osäkerhet & rädslan över att eventuellt misslyckas. jag förväntas klara mig själv & det är bara en tidsfråga innan jag står på tröskeln till min egen boning och plötsligt ska klara allt själv. men även om jag förväntas vara vuxen, kommer jag alltid att vara någons barn - ett litet oskyldigt barn, som med all rätt får lov att gömma sig bakom sina stora vingar & vara just det där...ett barn.

jag tror också att det var därför som jag i mitt drömmande mötte en massa gamla disneyfigurer och firade morgonen med att lyssna på introt till både disneydags och luftens hjältar. hur konstigt det än låter så är jag tacksam för att mitt undermedvetna har koll. för även om jag som oftast utstrålar självsäkerhet och engagemang över att för varje dag som går bli vuxnare, så står jag vid ett gigantiskt vägskäl & detta vägande fram & tillbaka håller på att få mig att tappa kontrollen. i guess, even though life sometime is a bitch, this is the part of growing up & jag måste ta mig igenom det !

m.

Kommentarer
Postat av: Mini

Grattis gumman!!! Jag stannar terminen ut :)

2010-01-19 @ 10:41:21
URL: http://www.carolinelundh.se
Postat av: Mamma

Du är en väldigt vacker fjäril, glöm inte det!!!

Hoppas inte det är jag som är den gamla tanten.....!

2010-01-24 @ 20:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0