vardagsdramatik

2011-09-08

mystiken tätnar på jobbet nu när det kommit till kritan att jag bedriver den här oerhört välbesökta bloggen. vem kommer att namnges först, och naket blottas här utan att ens kunna påverka det som tyckes eller skrivs ? INGEN ! jag sysslar inte med sånt. vad är meningen med det, att skrämma livet ur mina kollegor ? ytterst onödigt !

dock finns det ingen annan utväg än denna. jag måste få dela med mig av dagens vardagsdramatik och dessutom göra det fullt ut. jag tänker inte nämna några namn, men låt kalla en av huvudkaraktärerna för estrella. för att han idag erkände, inför en något fnittrig publik, att han gott och väl, fem kvällar i veckan, äter chips. off the record, jag tror honom bara nästan.

i alla fall ! en vattenläcka i källaren, som jag inte ens upptäckt, har tydligen ställt till med dramatik på jobbet. idag skulle några händiga karlar komma och justera detta lilla kaos. de borrade sig igenom en vägg och på andra sidan väggen- vårt omklädningsrum. summan av kardemumman med det här borrandet blev att de på någon vänster lyckades att kladda ner stora delar av våra tillhörigheter med någon grå äcklig klegga, när borret gick igenom på andra sidan.

ett stycke armanijacka tillhörande estrella och min trench blev fullkomligt nedsölade. försynt ursäktade sig dessa något skärrade herrar och sa att; skicka jackorna och allt annat som blivit förstört på kemtvätt, så står vi för kalaset. och det får jag nog säga, är väl det minsta man kan göra om man ställt till det för sig !

mitt i all denna kalabalik som lyckats uppstå, uppdagade sig den härliga stämningr som jag dagarna i enda omges av.  estrella kom nämligen med den briljanta idén att han skulle kunna tvätta våra jackor själv. med vad, mina vänner, lämnar jag åt eder egen fantasi att luska ut. kul hade vi alla fall, mitt i allt tumult. tänk att det inte är svårare än så; att bota vardagsdramatiken med ett gott skratt ! tack estrella & co.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0