ajöken telenor- aldrig mer !

2011-09-13

igår var baskemej en händelseerik dag. i tvist med telenor, i tvist med trygghansa, ringa tillbaka till telenor och bråka ännu mer och sen skynda ner till telia och skaffa ett nytt abonnemang. tänk att det skulle vara "billigare" att säga upp abonnemanget och köpa ut telefonen än att betala för reparationen. säger inte det ganska mycket om hur telenor gör allt för att lura sina kunder på pengar ?

nu ligger det en alldeles ny vit iphone i en telia påse och väntar på att det ska bli måndag den 19 september. inte förrän dess fungerar mitt vanliga nummer hos telia. jag är bara så tacksam och glad att det gick att lösa, men aldrig utan min älskade rasmus hjälp. nothing comes for free in life, men jag förstår ibland inte hur jag kunnat bli så här välsignad med en kille som ställer upp i vått och torrt.

det lutar dessutom åt att jag får tillbaka 1500 för reparationen utav glaset jag gjorde i våras. på ett sätt är det otroligt sura pengar, att jag ska behöva betala av en trasig telefon. å andra sidan hoppas jag slippa problem i framtiden nu när jag gått över till en annan operatör. telia- försäljaren gav mig hopp om mänskligheten igen. tänk vad en lugn och sansad ton och ett leende kan göra.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0