socker detox

2011-05-03

nu får det vara nock ! jag nallar en liten kaka då och då. pillar i mig en chokladbit. dricker coca cola, fastän jag egentligen inte tycker att det är gott. blir sugen på glass och annat onödigt. vad är det som händer ? sen jag kickade igång lchf-light har jag lyckats reducera mitt småätande förvånansvärt mycket, tills för ett par veckor sedan.

jag är tillbaka på brödfronten, för att jag INTE KAN leva utan det, men annan stärkelsemat har liksom naturligt fallit bort. dock har påsk och en och annan ledig dag lyckats förpesta tillvaron med alldeles för mycket "unnande". jag skäms inte när det står gotter på bordet !

nu är det dags att ta tag i det där. jag är för det mesta en allt eller inget person. börjar jag tänja på gränserna då är det kort. om godis tillåts på helgerna är fredag alltid helg. slutar jag då tidigare en dag blir det naturligt med en svullstig fika. har jag då fikat på en onsdag kan jag lika görna sätta i mig en massa gott på en måndag också. det är förbannat surt, för när man väl börjat- kan man inte sluta.

vickan tar studenten om mindre än 40 dagar. hon har vart duktig och hållit sig borta från sötsaker så länge jag känt henne- typ ett år. hur grymt ? på sin student ska hon släppa på tyglarna och äta av sin egen tårta. major- belöning och fett rätt dag. jag ska köra det som mål nu. inget socker på 40 dagar, bara gymmet och bra mat. frukt räknas som bra mat. lchf-light men med återhållsamhet på frukt vart en pärs !

är ni med mig ? jag pallar inte kolla på mina lår längre !
nu kör vi...igen !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0