rainy day

2011-05-14

regnet står som spön i backen. det är riktigt tråkigt att det ska regna när man är ledig, men samtidigt ger det utrymme för vila, och det behöver jag ! vi låg kvar i sängen till halv 12 idag. det har jag inte gjort på väldigt länge, tagit en sovmorgon som i stort sett bara går ut på att somna om hela tiden. det är skönt, men ger en myror i kroppen tillslut.

när klockan hade passerat två och jag fortfarande inte kommit ur pyjamasen fick jag ångest. skyndade ner på stan efter välsmakande scones- frukost. det blev inköp av nödvändigheter som kattmat och mjölk. sjukt fantasilöst, men jag måste verkligen få in i min hjärna att det går att gå i butiker utan att köpa. köpte i och för sig en ny parfym på yves rocker. älskar deras fruktiga dofter. ibland tycker jag att vanliga parfymer doftar så kemiskt. ibland är de liksom helt onaturliga i kombinationerna och så starka att jag får ont i huvudet. jag har istället kört yves rockers kokos doft- sjukt god, men nu byter jag till persika ett tag.

kvällen är ännu ovis. tanken är att vi först ska på releasefest för arcane willows debut EP och att det sen blir hemmafest a la trädgårdsmodellen med tält och grillning. som läget är nu, ärjag dock inte övertygad. hemmafest INOMHUS klingar skönare i mina öron, eller en go rulle med diverse läckerheter i skålar och glas. om det bara kunde lätta och bli bätter väder, då slås automatiskt on- knappen på och inställningen blir mer positiv. det bråkar åtminstone vara så annars.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0