tisdag igen !

2011-03-15

jag blev erbjuden ledigt idag och det tackar man ju sällan nej till. nobbade soffan och mad men för häng i svedala med fanny och ella. jag köpte med mig fika och passade dessutom på att lchf-slarva genom att äta lasange-lunch. jag har inte gett upp, jag har bara tappat aningen motivation. dock viktigt att tillägga; jag fuskar inte varje dag.

en god eller eventuell dålig vana har tagit plats i mitt liv; rödvin. nu lät jag nästan som en alkis, men faktum är att det finns ingen godare än att smutta på ett glas rött när man står i köket och lagar mat. jag har dock varit noga med att dosera det ljuva röda till strax under ett halvt glas och inte varje dag. som idag, det passde liksom så väl med hela atmosfären jag kände i köket när jag lagade italiensk- inspirerat, så då behöver jag inte dricka rödvin imorgon. hur bra/ dåligt är det egentligen ? och vad ska man dricka för rödvin om det ska vara sådär super-duper-bra som en del påstår ?!

imorgon är jag tillbaka på jobbet och precis som alltid efter ett litet avbrott är jag förväntansfull. imorgon vet jag vad som står på schemat och det blir bakning. jag gjorde en planering i söndags och har i stort sätt bakning framför mig resten av dagarna denna veckan också. det är roligt, men recepten sitter som fastlimmade i hjärnbalken. det kan vara läga för lite nya recpet ?

i övrigt blev det willys- shopping idag. jag älskar att storhandla. jag älskar att ha ett välfyllt kylskåp. jag älskar att planera och gå och klämma och välja ut bästa varan. jag älskar att kunna se nya möjligheter och få idéer, men idag var det trögt. vi kom i stort sätt ingen vart med veckans måltider. det kändes aningen krystat. på slutet lossnade det förvisso och jag tror att det blir bra i slutändan. dagens middag med färskost, svamp, bacon och massor av persilja smakade hur bra som helst, men till nästa gång vet jag vad jag ska göra annorlunda. det har jag fått från min far. aldrig riktigt nöjd med grund idéen, utan ofta ska krävs det den där ohlinska touchen.

dagens miss idag var; färskost och jag tänkte automatiskt på philadelphiaost. om man efterfrågar krämighet så höjer jag tummen för philadelphia, men enligt min smak blev det lite too much. jag tänker till nästa gång prova kesella eller eventuellt vispgrädde och en gnutta vatten. för receptet ska helst klart provas igen, det är en keeper !

nu, ett avsnitt mad men. sen bingen.
nattigo som min älskade mormor skulle sagt.

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0