back to basics

2011-07-15

jag har återgått till det normala. jag är tillbaka bakom disken på märtas. det känns bättre än på länge. ibland är det skönt att få vila tankarna på annat. det kan räcka som nytändning och plötsligt ser man saker på ett helt nytt sätt.

två ganska långa dagar, i onsdags 14 timmar och igår 12 timmar, har satt sina spår på min semestervana kropp. jag har fortfarande inte kommit ur sängen idag. vädret är ingen höjdare, så då känns det okej att kunna bädda ner sig och bara varva ner.

ikväll vankas eventuellt jobb och det gör mig ingenting. jag tycker om kvällsservering som omväxling. man behöver inte höja tempot från max till ULTRAmax hela tiden. man får gjort saker på ett helt annat sätt. det går liksom att pilla med småsaker samtidigt som man serverar gästerna.

ted gör mig kanske sällskap senare. då blir det eventuellt en fika. den grisen sticker snart på semester till bulgarien. jag njuter dock av att jag lyckades pricka in, vad som just nu verkar vara, sommaren två enda solveckor. hoppas det vänder. jag har ju en semestervecka kvar !

om man ska försöka att göra någonting av idag. på återseende,

m.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0