en pool med kuddhav, öronlappsfåtölj och björnfäll

2011-01-25

gillar du lampor ? det gör jag. åtminstone är det ett intresse som växer. jag är beroende av ljus. verkligen beroende. jag måste se saker och ting för att trivas och är det alldeles för mörkt och murrigt, då blir jag stirrig.

i köket sitter just nu en lysrörslampa. jag kräks varenda gång jag måste tända den. vår lya är fortfarande under konstruktion och i lampväg kommer det mesta från ikea.

förutom zettel'z 6- lampan skulle jag vilja ha en (se bilden nedan) golvlampa från watt och veke av stativs modellen. modernt och nytänkade, samtidigt som det är tidlöst och stilrent. vad säger ni ? på formex mässan sprang jag dessutom på en fantastisk lampskärm i svart spets.jag blev kär.

i vårt kommande boende. ja, jag ser denna första lya som temporär. hoppas jag kunna mixtra med material i en salig blanding. jag är sugen på ett vardagsrum med en pool. tänk er ett kuddhav, högt i tak och min hjort på skorstenen till en gigantisk murad, men vitmålad öppenspis. i ett hörn en magisk öronlappsfåtölj och intill den stativslampan från watt och veke med spetsskärm. på golvet ligger en mörkbrun/svart björnfäll. RÅTT !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0