vad är det som händer ?

2011-02-23

igår var den sämsta dagen någonsin. jag kom från jobbet så att jag var hemma redan strax efter två. i princip isolerade mig från omvärlden, annat från att ringa några samtal i jobbärenden. låg som en död fisk i soffan och sträcksåg några avsnitt cougar town.

jag hoppades på att hinna både träna och laga gulasch innan rasmus skulle visa sig i dörren kl 17. gjorde jag det ? svaret är nej ! ingenting gjorde jag och jag blev så sjukt förbannad. vi fick springa en vända till hemköp, inhandla lite nödproviant. det mest onyttiga jag kom över var frysta bär.

väl hemma igen tog vi tag i saker och ting. rasmus gick iväg till gymmet och jag satte igång gulaschen på spisen, samt röjde undan i vardagsrummet för att kunna köra ett pass med wii. humöret var okej. så småning om kom rasmus hem, och upptäcker att jag är arg som ett bi igen. noll hade jag fått ut av träningen. låste in mig i gästrummet och gjorde lite sit-ups och övrig styrketräning. det gick bättre, men jag var fortfarande eld och lågor...

gulaschen smakade skit i övrigt ! igår blev jag besviken på mig själv, besviken på saker jag gör, besviken på saker jag inte gör. ska vi hoppas på att det är min kropp som reagerar, som på en avgiftning, att den inte fått i sig socker (och att LCHF faktiskt fungerar) eller håller något fasansfullt på att inträffa ? jag vill inte vara något monster.

ni som vet, är det så här det ska vara ?

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0