hemma tidigt

2011-02-03

solsken och fågelkvitter. idag känns det som om det skulle kunna vara vår i luften. en liten sneak kanske, för jag är säker på att det kommer att bli en omgång vinter till. vänta bara ! det blir en härlig sportlovsvecka för alla småbarn. de kommer, snoriga och dana, kunna åka pulka ut ur sportlovet om de vill. jag lovar.

jag kom tidigt från jobbet. därav eftermiddags-bloggeri. det är inte ofta det händer. stackars er, jag bloggar av mig på tisdagar och sen blir det inte så mycket mer än något enstaka, trött inlägg kvällstid. det är faktsikt lyxigt att komma hem när det fortfarande är ljust ute. det känns som att vi går mot ljusare tider och att det bara rör sig om någon vecka till innan vi kan njuta av långa eftermiddagar. det är så skönt att slippa åka till jobbet när det fortfarande är mörk och komma hem när det precis blivit detsamma.

jag hade en tanke om att springa ner och gymma nere på hörnan nu. det gick sådär när jag insåg att jag behöver ett kort först, och det köper man online. dumt, när jag faktiskt hade energi över till något såndant. jag ska i alla fall se till att bli medlem nu, beställa hem ett kort och komma igång med träningen. äntligen har jag ett rutinmässigt schema igen som inte bara innebär öppning till stäning, utan jag tror faktiskt att jag ska kunna hinna med några pass i veckan.

tänkte unna mig lite soffhäng med karln nu, för sånt blir det inte heller så mycket av. vi hamnar här när jag slutat jobbet, äter och glor på tv, sen dör vi i säng. så film och sånt där blir det så sällan. tänkte i alla fall bara slappa nu en stund, och sen damma av den där wii- fitnessplattan jag köpte. lite yoga får stå för kvällens underhållning. jag vill verkligen komma iform och man får inte en fast stjärt för ingenting !

på återseende,

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0