en vecka down, 7 to go

2011-02-28

helgen susade förbi i ett nafs. det känns dock inte som måndag, det känns snarare som vi är halvvägs in i en ny vecka. lite skönt är det ändå att det är måndag, för 1- jag har klarat av LCHF-light i en hel vecka och 2- det är tisdag imorgon.

angående LCHF-andet, så tycker jag att jag har kommit till rätta ganska bra. jag är nog inte superstrikt. äter för det mesta gröt till frukost, dricker en och annan kaffe med mjölk på jobbet och igår när vi var hos mamma och pappa och åt hjortstek åt jag brunssås trots att pappa rett den med vetemjöl. gjorde också ett undantag och smakade på desserten. men vet ni vad ? förändringar i kosten behöver inte innebära att man måste sluta leva.

jag drack för övrigt rödvin både igår och i lördags. det går väl an om man inte bälgar i sig en hel flaska. allt det här joxet med LCHF gör jag mest för min egen skull och insikten om att kunna äta lagom. det är också spännande, tycker jag, att prova med små förändringar för att se om det kan leda till det bättre. jag är nöjd, min mage känns redan mindre svullen om dagarna. jag tror det beror på avsaknaden av bröd. jag brukar vara som en deg när jag kommer från jobbet, nu är magen platt och fin, så som jag önskat att den alltid kunde vara.

det syns också på vågen att det börjar hända saker. den gångna veckan har det dock pendlat lite i upp och nedgång, men aldrig mer än min utgångsvikt. jag tror dels att kombinationen av stress och den här omställningen med uteblivna kolhydrater har gjort min kropp lite förvirrad. det bästa hade nog vart om jag bara hade haft möjlighet att ta det lite lugnt ett par dagar. jag har funderat på en detox, men den som jag läst om går inte ihop med LCHF alls. de är varandras motsatser. jag tror dock att jag ska sluta 8veckors LCHF med ljust den detoxen. citrusfrukter och sömn, ungefär så, kan den sammanfattas.

jag är trött idag. som ett brev på posten kom tröttheten. igår natt lyckades jag bara skrapa ihop 4timmars sömn då vi tillbringade kvällen/halva natten några gator bort. emma och chrilla, våra partners in crime typ, har vi inte hunnit träffa på evigheter, så det kändes verkligen som att det var på tiden. det blev spelkväll med ytterliggare 2/4-delar familjen andersson. lyckad kväll !

nu måste jag skynda så att jag inte får tisnöd. det har varit mitt mantra under veckan som gått. springa till bussen varje dag. men som pappa sa, det är ju faktiskt gratis motion !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0