babe-sallad

2011-02-26

innan jag glömmer det. jag måste beätta om min lunch igår. det kan vara det godaste jag gjort på jobbet. enklaste salladen, men fortfarande mättande och väldigt bra om man gett sig ut i LCHF-djungeln.

jag kallar den babe-sallad, den innehåller nämligen färsk baby spenat och man blir en babe av att äta den.
det är svårt att beräkna mängderna till en portion. jag tror helt enkelt att man får måtta lite. till lunch äter jag ganska mycket. ofta hinner jag inte med mellanmål och är då hungrig när lunchen nalkas cirka 14-15 om frukosten ätits kring 8snåret.

i alla fall så innehåller min mumsiga sallad;
baby spenat
kalamata oliver
knapperstekt smulat bacon
paprika
rödlök
mozzarella
kyckling
pesto-vinegrett

vänd runt salladens innehåll i vinegretten, servera med någon mumsig yoghurtdressing. jag åt tzatsiki till.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0