stackars er

2011-08-16

det sägs att alla människor ska behandlas med lika mycket respekt. att alla människor är lika mycket värda och att ingen bör behandlas sämre än sin värdighet.

om nu detta är livets melodi varför försöker inte alla människor att leva efter den då ? jag blir så hemskt ledsen på människor som måste sätta sig på tvären och vägra vara människor, helt enkelt.

en del människor verkar tycka att bara deras tid kan mätas i guld och att alla andra bara bör rätta sig efter dennes tillvaro. jag spyr på såna människor. jag kan inte förstå meningen med att ha ett servicejobb om man inte kan visa bästa möjliga service.

en del människor tycks också vara mer eller mindre besatta av tanken på att högljutt idka på sin rätt att ha just rätt. det är ännu värre. som leverantör är det väl inte rimligt att argt stå och skrika på en underleverantör för att denne i sin tur är upptagen med att ta hand om sina kunder ?

ordinariepersonal är alltid bäst. trogtjänare och folk som varit tillräckligt länge i sin bransch för att inse hur man bäst hanterar knepiga situationer. i allra bästa fall brinner de verkligen för sitt yrke och då kan man för det mesta känna sig väl mött. andra tycker jag bara ska fara och flyga.

det är verkligen sorgligt med en del människor. jag lider för att det är så bittra. tänk att gå genom livet med ständig ilska i kroppen ? jag skulle mått så dåligt !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0