bygga bo

2011-08-31

imorgon är sommaren officiellt över och sensommarmånaden september inleds. it kinda gets to me, nervous breakdown coming thru. igår satt jag och stefan och tittade ut på regnet från fönstret på red fellas juicebar och räknade ut att om vi har tur är det åtminstone 2,5 månad kvar innan marken är täckt av en massa vitt. stefan sa något i stil med, men lugn nu- det är ju i alla fall 2,5 månad kvar. det år lång tid. jag suckade djupt och kom då genast att tänka på hur snabbt sommarmånaderna seglar förbi. jag kunde verkligen inte finna någon tröst i det han sa.

å andra sidan fyller hösten en grymt stor funktion i mitt liv. om september blir fantastisk med solsken då kommer det att finnas energi hela vintern så att det räcker och blir över. jag får gå-i-ide-känslor då. jag vill bunkra upp i kylen med god mat. hitta nya testorter att fylla tehyllan med. komma över nya och spännande serier att titta på. investera i spännande böcker som jag aldrig läser. dra igång en hobby och tro att jag aldrig ska tröttna. omorganisera, sortera och göra fint. instinktivt går jag verkligen hela vägen för att bygga bo- och jag älskar det !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0