sjukdomsångest

2010-09-02

att vara riktigt förkyld kan vara bland det värsta, enligt mig. för jag blir aldrig så ineffektiv som när jag börjar känna mig sjuk. sen jag fick jobb på märtas har jag blivit lite av en arbetsnarkoman, - jag gillar verkligen att arbeta. om sanningen ska fram så tillbringar jag nog mer tid på min arbetsplats än hemma. det är inte för att jag inte trivs hemma, utan för att jag, nu när jag har ett jobb, verkligen vill jobba och tjäna pengar.

igår tog det i alla fall stopp. ex antal uteblivna semesterdagar denna sommaren har lett till att jag tutat och kört, utan att jag riktigt känt efter i kroppen hur det känts. jag har liksom inte riktigt fått pusta ut, ta det lugnt och ladda om batterierna. i sommar har jag lyckats hålla mig frisk, men när pojkvännen förra veckan drog på sig en sån dunderförkylning var det liksom bäddat för att jag skulle åka på en känga jag med.

jag skulle inte vilja kalla mig själv hypokondriker, för det tycker jag är att ta i. men när jag inte känner mig bra blir jag liksom så fokuserad på det, att det inte finns utrymme för någonting annat. jag hänger upp mig på huvudvärk, snor och en öm hals tills jag intalat mig själv att jag inte kommer bli frisk förrän jag varvat ner ordentligt. nojig och lat eller bara smart ? för mig fungerar det inte att stå & tycka att man är äcklig när man ska vara effektiv bland andra människor så då tycker jag att det är bättre att vara hemma och verkligen ta det lugnt en dag, än att stå på jobbet och vara kass och försöka vänta ut någonting som kan ta mer än en vecka,

dock har jag saknat att vara på jobbet idag, men känner ändå att om jag inte hade sjukat mig idag hade jag antagligen att fått dras med den här förkylningen mer än ett par dagar. just det där med sjukdom i kombination med arbete är verkligen en röra. vem gör man en tjänst ? förhoppningsvis håller sig mina kollegor friska om jag inte står och flåsar baciller på dem, samtidigt får de jobba rövarna av sig för att jag inte är där. hade jag istället valt att gå till jobbet idag hade de antagligen ändå fått jobba mer än jag eftersom att min energi är lika med noll just nu. hm, jag gjorde rätt att stanna hemma idag, eller hur ?

m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ha inte dåligt samvete nu för fuck sake! Du gjorde helt rätt i att stanna hemma :)

Soppan lät sjukt god btw... Måste prövas!

puuussss!

2010-09-02 @ 23:53:18
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0