jag ger aldrig upp

2010-09-09

jag fick sån ångest idag när jag gick hem från bussen. vart tog sommaren vägen ? jag brukar gilla hösten, verkligen ! man kan kura upp sig i soffan i en filt, titta på film och dricka stora baljor med te, utan att riktigt bry sig om hur det är ute. det är liksom bara helt okej att hålla sig inne när det mörknar. det kanske bästa av allt är att tända en massa ljus så att det doftar varmt och lite sött.

idag fick jag dock panik. jag blev knäpp av att titta på träden som sakta men säkert skiftar sin skira gröna färg till gult och rött. det är härligt med den krispiga luften, men jag vill liksom inte fatta att sommaren är slut. jag vill liksom inte att det ska bli kallt och grått. jag vill inte behöva slåss med ostan- och västanvind när jag ska ta mig till jobbet. jag vill inte att det ska bli blött och så småningom också slaskigt och långa mörka dagar.

det verkar som att många får nytt liv på hösten, och det brukar jag också få. man är liksom redo för en nystart med skola, jobb eller att ta tag i träning. det blir liksom vardag igen. idag var den känslan som bortblåst, allt jag såg var död. det låter hemskt, men det var som om allt liv bara gav upp andan och drog ihop sig. typ; jag ger mig, jag ger mig. hoppas jag inte deppar ihop i höst och ger upp jag med. jag vill vara full av energi, jag som ska inreda en lägenhet, börja träna och bli lill-boss på jobbet. MÅSTE KÄMPA !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0