the way we are

2010-10-22

hej malmö ! här bjuds det på 6 grader och solsken. i andra delar av vårt avlånga land möttes man imorse av den första snön. jag känner mig inte helt redo än, så helgen får gärna fortsätta att erbjuda sånt här mega hit wonder höstväder, för det är helt klart det optimala.

jag känner mig lite off track på bloggfronten. jag vet ju hur man gör, men om sanningen ska fram vet jag inte riktigt i vilken ände jag ska börja eftersom att den sista tiden har inneburit en hel del nytt. ni som inte känner mig innan och utantill vet ju tillexempel inte anledningen till varför jag försvann så där plötsligt.

med ny lägenhet behövde vi också införskaffa nytt internet. rasmus ringde telia och vi bestämde oss för något värsting ADSL, men telia kunde inte leverera förrän igår. vi trodde att vi skulle kunna leva på ett lånat mobiltbredband, men "lång näsa" på oss, -det fattades en pinkod. så i den nya lägenheten har vi levt mer eller mindre isolerade från omvärlden i ungefär en månad. jag kollade facebook twice från mobilen och metro har aldrig studerats så flitigt, på bussen till jobbet, som under denna perioden.

vi lever mer eller mindre fortfarande i ouppackade lådor, men så är det väl ? när ska man hinna packa upp allting när man jämt jobbar ? fast nu får det vara nog med klagosång, för allting är fantastiskt. jag trivs som fisken i vattnet trots den kala möbleringen. allting är precis så som det ska vara. man tar dagen som den kommer och ser till att hitta tid för familj, vänner och allting annat så fort det ges tillfälle. möblering av lya sker när helst det finns tid och vi kommer på exakt hur vi vill ha det.

jag är dålig på bildregn, men så fort jag kommer över en kamera ska jag ge er lite inside information, -you have my word, amigos !

m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Klaaaart! Du ser ju hur vi har de -förutom en miljard leksaker (minus "nyklar" som den värdelösa mamma jag e inte innförskaffat till min dotter som säkerligen får nån slags psykisk skada o får utredas under hela hennes vuxna liv på grund av att hon inte fick denna viktiga leksak o därför känner sig mindre älskad, eller liknande..) så har vi inga tavlor, hyllor. Vi har (förmodligen) ett gäng mögliga lådor i källaren. Vi har ju inte ens förvaring o vi har bott här sen Mars!! Nej. Vänner o skojsigheter får man ta vara på när man e ledig, lådorna tar vi en annan dag!



tack för idag hjärtat!

puss

2010-10-22 @ 23:50:10
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0