inredningsplaner på kamrergatan

2010-10-25

när jag väl är ordentlig är jag nästintill manisk. saker ska vara polerade så att de blänker, stå rakt och helst vara sorterade efter storlek och ordning. jag älskar att ha det fint runt omkring mig, men kan ibland känna att lite kaos inte alls stör. som nu !

både jag och rasmus har fullt upp. jag med jobb och rasmus med skola och jobb. det är svårt att hitta tid till inredning när man kommer hem sent om kvällarna och i princip bara villa äta och sen ramla i säng. lägenheten är på 87 kvm, det innebär att det finns gått om utrymmen där man kan ställa undan saker, utan att behöva skämmas. ni kan bara tänka er hur vårt gästrum ser ut. flyttkartongerna och sådant som ännu inte fått en plats står staplade huller-om-buller där inne.

till helgen blir det dock ändring och vi ska göra ett ryck här för att packa upp det sista och komma riktigt iordning. något särskilt tema på vår lya har vi inte ännu. jag och rasmus är inte helt överens om inredningsstil, men som tur är, är vi duktiga på att kompromissa.

vår lägenhet är ljus, -kaffe latte ljus. jag är egentligen inte ett stort fan, men här gillar jag det faktiskt. det är hemtrevligt och en väldigt varm ton som ger intrycket av att vår lägenhet ändå är ganska ljus, trots att den är ganska mörk. det som inte är brun-beiget är äggskalsvitt.

hur det blivit så är jag inte riktigt säker på, men jag älskar massivt trä, guld och textilier i brunt, lila och grönt. jag skulle helst av allt vilja drapera hela lyan i längder med skira tyger, allt för att ge den ett sånt där harems liknande utseende. jag tror inte att rasmus är med mig på den, tyvärr. dock tänker jag pitcha för ett marockanskt tebord, kuddar och inredningsdetaljer i guld och silver. helst av allt skulle jag vilja införskaffa en amerikakoffert eller kista modellen mindre som jag kan samla tidningar i.



jag har börjat leta lite grejer på tradera och blocket. ikea i all ära, men en del saker kan de inte tävla med. möbler som är tunga och bär på en historia, det kan inga billy bokhyllor i världen ersätta !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0